My Beautiful Followers

Tuesday, March 20, 2012

Edrin dan Apiss dah Bertunang - 17March 2012

Hari Jumaat, 16hb Mac 2012, jam 12.00 tengahari kami bertolak ke Johor Bharu untuk tujuan meminang anak dara Encik Ibrahim di Johor Bharu.  Sampai di JB kira-kira jam 4 petang dan menginap di Hotel Selesa, memang selesa hotelnya pun.

Malam tu kami menjamu selera di sebuah restoran (lupa nama) yang menghidangkan ikan bakar dan mee rebus istimewa, memang marvelous ikan bakarnya.  Dynas order 2 cikong (ley chee kang).  Makanan dibelanja oleh Fizy dan minuman dibelanja oleh Dato' Elias. Terima kasih Fizy dan Dato' Lias.

Esoknya, rombongan meminang pun siap untuk pergi meminang.  Acara meminang diadakan di Hotel Embassy, berdekatan juga dgn Hotel Selesa hotel penginapan kami itu.  Waahhh baru tunangan dah buat di Hotel, bila nikah mestilah tempat lagi grand ye dak....Tahniah untuk Wan Mohd Edrin Wan Mokhtar kerana dah selamat pun bertunang, semoga berjaya sampai ke jinjang pelamin..Amin!

 Anja Mummy dah tunang...

Inilah tunang Edrin, Noor Hafeezuaniza Ibrahim aka Apiss

Inilah para dayang-dayang pengangkat dulang hantaran

Selesai upacara peminangan, maka pulanglah kami ke hotel penginapan dan bersiap sedia untuk check out.  Singgah di rumah abang ipar sekejap baru kami meneruskan perjalanan kami menuju ke Shah Alam.  Singgah di Melaka untuk menikmati ikan bakar Umbai kira-kira jam 9 malam.  Sesat sebenarnya tu, kalau tidak lama dah sampai.  Tapi tidak mengapa asal perut kenyang.

Sampai dirumah kira-kira jam 11.45 malam, baru lah terasa yang amat penat.

Jumpa lagi......




No comments:

Post a Comment